CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

A.

1.

CCTV/CGTN Response to CRTC Complaint

Introduction and Overview

CCTV-4 and CGTN (together the "Channels") are writing to respond to the
December 16, 2019 complaint (the "Complaint") by Safeguard Defenders
("Complainant” or "SGD"). The Channels' position is set forth below, and is
supplemented by the specific response to each of the fifty-nine (59) allegations
identified in the Complaint, in Appendix A.

By way of overview and executive summary, the Channels note that:

(a)

(b)

(c)

(d)

The Channels provide an important service to a significant number of
Canadians, involving diverse content that includes but is not limited to
news reporting, cultural and entertainment programs. The availability of
the Channels is important to Canadians including Chinese Canadians and
others interested in Chinese content, and thus supports and enables
Canadian broadcasting objectives, including the goal of diversity, as set
forth in the Broadcasting Act (Canada).

The CRTC will know and recognize that different countries have different
legal systems, and that the promotion and delivery of diverse,
multicultural content can only be achieved while recognizing that global
reality, and accommodating that context. That SGD is critical of some
aspects of China's legal system should not support the censuring of the
Channels' accurate reporting on events occurring within that legal
system.

The role and responsibility of news reporting is to report the news,
regardless of whether some find fault in the underlying events, and
regardless of whether circumstances surrounding those events later
change. Those reporting the news do not control the news, nor is there
any evidence of such here. That is why news reporting services are
afforded special protections as matter of law and policy, even where a
report is later determined to be incomplete or inaccurate.

The Channels' reporting is accurate. The fact that the individuals
referenced in the Complaint had made certain admissions was true, and
was newsworthy. The public had a genuine interest in those events.
When the Channels reported on the admissions, they had no reason to
believe that such admissions would later be qualified or withdrawn.

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

B.

3.

(e) The Channels have not broadcast "abusive comment” or engaged in
reporting that runs afoul of Canadian broadcasting policy. To hold
otherwise would entail dramatically broadening the CRTC's own
definition of "abusive comment," as to preclude accurate reporting on
news events where some assert that the underlying events themselves
(vs. the reporting) are objectionable.

b3 The Channels are not involved in the events on which they report. Like
news reporting services everywhere, they report on events as they
happen, including legal issues. The Channels deny the allegation that
their employees are participants in the admissions described by SGD.
Not surprisingly, there is no evidence of their participation.

(g) The Complainant has failed to present any credible evidence of
intentional reporting bias or an institutional mandate to falsely state
facts or mislead or misinform viewers. The Channels are simply
reporting the news in a manner that is appropriate for a broadcasting
undertaking operating in China, and in a manner consistent with
Canadian law and policy.

(h) The Complainant is biased and using its allegations to support a
narrative that is false and misleading vis-a-vis the Channels. The
Complainant is admittedly trying to gain "leverage"” and "put pressure”
on China via this Complaint, and is trying to use the CRTC to further its
agenda. The CRTC should not censure news reporting in furtherance of
SGD's agenda or objectives.

(i) The Complaint is over 2 years old, and SGD has publicly acknowledged
that the alleged activities it complains about stopped several years ago.
There is thus nothing to be gained by taking any remedial action. The
harm associated with any remedial action thus outweighs any benefit.

China & the Channels

The People's Republic of China is one of the world's largest countries, with a
population of over 1.4 billion people. Understandably, what is happening in
China is very important to many Canadians. Approximately 5.1% of Canada's
population (1.8 million people) identify as Chinese, and the vast majority of
those people (72%) were born outside Canada. Mandarin is the third most
common language spoken by Canadians, after English and French. China is the
world's second largest economy and Canada's second most important bilateral
commercial trading partner. Since its ascension into the World Trade
Organization (WTO) in 2001, Canada’s trade with China has grown faster than
Canada’s trade with any other principal trading partner.

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

4.

China is a country that operates under the rule of law. Judges exercise judicial
power independently, which is enshrined in article 131 of the Constitution of the
People's Republic of China and in the Judges Law of the People's Republic of China.
Judges perform their duties in accordance with the law and are protected under the
law. They are not subject to interference from administrative bodies, social groups,
or the media. Judges apply substantive and procedural laws to handle cases.

China's Public Security Administration Punishments Law ensures that police and
other public security officials operate in accordance with the law, and illegal acts are
punishable by administrative penalties against those involved. Extorting confessions
by torture or comparable means is strictly prohibited and against the law in China.

It is not accurate or appropriate for SGD to suggest or allege that police reports,
judicial orders, or other official documents are inherently untrustworthy, and the
CRTC should not accept those serious accusations in the absence of clear and
convincing evidence. As discussed elsewhere, SGD's evidence is wholly inadequate
to support any finding of wrongdoing on the Channels' behalf and to support any
remedial measures.

CCTV is comprised of a network of 50 channels broadcasting a variety of
programs, and accessible to over 1.5 billion viewers in six different languages
across more than 100 countries and regions. Its programs are a mixture of
news, sports, documentary, education, comedy, entertainment, and drama, the
majority of which consists of Chinese soap operas and entertainment. In
addition, CCTV-4 provides news reporting, which comprises a portion
(approximately 22%) of the overall broadcast content.

CCTV-4 news broadcasts focus on the reflection of diversity. The content
involves reporting the news from official authorities and interviewing domestic
and overseas experts, scholars and journalists, which enrich the content and
diversifies the news programs. For example, in the feature film series "Asian
Media China Overlook"”, which was broadcast from October 13 to 16, 2017, CCTV
and foreign media groups jointly interviewed well-known presenters and
reporters from diverse foreign media outlets from nine countries who were
invited to participate in the film series, including Japan TBS, India Zee news, Lao
National Television, Pakistan Television, Philippine ABS-CBN, Nepal National
Television, Cambodian CNC and Vietnam Plus. By providing on-site observations,
in-person experiences, and conducting special interviews, the feature film series
tells Chinese stories from the perspectives of foreign media, focusing on the
transformation from "made in China" to "intelligent manufacturing in China".

CGTN is an English language channel that is currently accessible in 145 countries
and regions. CGTN aims to provide global audiences with accurate and timely
news coverage as well as rich audiovisual services, promoting communication

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

10.

11.

12.

13.

and understanding between China and the world, and enhancing cultural
exchanges and mutual trust between China and other countries.

CGTN's coverage has attracted international recognition and awards, including
for content in various categories outside of the news format. In 2021 alone, the
following CGTN programs were recognized with international awards for
covering newsworthy stories in a quality manner:

Title Award Date
Changing Guatemala's | The Telly Award 2021
Indigenous Women Lives

Through Business

Education

Running Water: | The Telly Award 2021

COVID-19 in Africa

Emerging: 24 hours in | New York Festivals TV & | 2021

Europe Film Awards
State of emergency: 24 | New York Festivals TV & | 2021
hours in New York Film Awards

24 hours in Wuhan: | New York Festivals TV & | 2021
epicenter, quarantine & | Film Awards
recovery

Our Plastic World 1 & 2 The first ABU/UNESCO | 2021
Together for Peace Media
Award

Since much of the content broadcast on the Channels, which includes news
reports, is only available via the Channels, Canadians would be deprived of this
diverse and important content if the CRTC de-listed the services.

Regarding news coverage, the Channels do not make or control the news; rather,
they report on the news. In some instances, that involves reporting on events
that could be viewed as controversial by some. Nonetheless, these events are
newsworthy, and the Channels are obliged to bring them to the attention of its
viewers to best serve the public interest of its global audience. This can include
reporting on the sort of events addressed in the Complaint, whether popular or
unpopular.

The Channels do not provide a monolithic view of events in its news reporting,
as alleged. As noted above, CCTV has solicited and presented diverse views on
a myriad of topics. SGD ignores this reality, seemingly because it does not
advance its objectives and agenda.

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

14.

15.

16.

17.

18.

CGTN strictly adheres to the highest ethical standards for broadcasting, as
expressly set out in the CGTN Broadcast Handbook (2021), its internal ethical
handbook for internal compliance, which has been recently updated to
strengthen compliance and enhance internal training programs.

When the CRTC approved the CCTV-4 service in 2006 (the "Initial Decision"),! it
was in furtherance of providing Canadians with a diversity of views and
multicultural programming from foreign sources. The availability of these
services has substantially enabled these objectives.

The CRTC agreed in the Initial Decision that the approved services satisfied the
criteria for improving the diversity of third-language television services. The
CRTC noted that all nine services were represented internationally by China
International Television Corporation (CITVC), a wholly-owned subsidiary of
China Central Television (CCTV). Thus the ownership structure of the relevant
services was known and accepted.

Canadians were keen to access these services. A large majority who filed
comments in response to Public Notice 2005-124 were supportive. Those
supporting the addition of these services noted that it was extremely important
to have full access in Canada to television channels from China, to give Mandarin
and Cantonese-speaking Canadians the same cultural and social opportunities
that Chinese communities have in other countries around the world. There is
no evidence that public opinion has changed.

In its earlier submissions relating to the Initial Decision, Rogers Cable
Communications Inc. ("Rogers") observed that the opposing parties focused on
the news broadcast on CCTV-4 and the program Focus Report in particular, but
also noted that the average weekly amount of news programming on CCTV-4
was only about 13% of the overall programming schedule of the nine services
taken together. CITVC confirmed these figures. Rogers submitted that the
Commission, in reviewing the "evidence" filed by the opposing parties, should
keep in perspective the amount of programming to which the initial complaints
related and the dates when the programs were aired. The same holds true here,
as discussed further below.

1 In December 2006 , the CRTC approved a request to add nine non-Canadian, Chinese-language, general

interest services (including CCTV-4) to the revised list of non-Canadian programming services authorized for

distribution for distribution on a digital basis (the digital lists) and amended the lists of eligible satellite services

(Broadcasting Public Notice CRTC 2006-166).The services were CCTV-4, The Satellite Channel of Southern

Television Guangdong, Southeast TV Station, Jiangsu International TV Channel, Beijing TV, CCTV Entertainment

Channel, Dragon TV, China Yellow River Television Station and Hunan Satellite TV (the "Chinese Great Wall TV

Package").

CRTO0000059



Privileged & Confidential

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

19.

20.

21.

22.

C.

23.

24,

In the Initial Decision, the CRTC rightly noted that its mandate and responsibility
are to consider issues that relate directly to the sponsored services themselves,
rather than the policies, alleged or not, of the government of the PRC. Here,
SGD is asking the CRTC to assess the policies and practices of the PRC, viewed
through the subjective lens of SGD's agenda.

The CRTC held in its Initial Decision that, since requests for the addition of
non-Canadian, third-language, general interest services to the digital lists would
generally be approved, it is incumbent on anyone seeking denial to make a
"persuasive case" for denial. SGD makes no persuasive case here, and relies
almost entirely on speculation and unreliable hearsay evidence. In the absence
of clear evidence, there can be no persuasive case.

The CRTC addressed concerns regarding CCTV-4 in its Initial Decision. It held
that Canadian licensees, by regulation, are prohibited from broadcasting any
"abusive comment” or abusive pictorial representation that, when taken in
context, tends or is likely to expose an individual or group or class of individuals
to hatred or contempt on the basis of race, national or ethnic origin, colour,
religion, sex, sexual orientation, age or mental or physical disability (the same
language as used in the Al Jazeera decision (Broadcasting Decision CRTC
2015-146) ("AJA")). The CRTC said that, while the prohibition does not itself
apply directly to non-Canadian programming services, the underlying policy
objectives apply with respect to all programming broadcast in Canada.

While the Commission found isolated instances of CCTV-4 content broadcast in
the past that in its view were abusive comment, the CRTC was unable to
conclude that the offending stories were typical of the content aired on CCTV-4.
The same holds true here as it relates to the diversity of content broadcast by the
Channels. Moreover, in the present case, the Complaint is not directed to
"abusive comment" as defined by the CRTC, as discussed below.

CRTC Policy & Objectives

The Channels support the CRTC's Policy & Objectives, and SGD's misguided and
misleading allegations should be assessed (and rejected) in the broader context
of the benefits and value delivered by the Channels.

The CRTC is committed to providing Canadians with foreign content, including
foreign news reporting. As noted in Public Notice 2004-96, requests to add
non-Canadian, third-language, general interest services to the digital lists are
generally approved.  That notice described a general interest service as ... "one
that, unlike a niche service, offers programming from a broad spectrum of
program genres and categories." The Channels qualified and still qualify as
"general interest services."

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

25.

26.

27.

28.

29.

30.

As noted in the 2015 AJA decision, ensuring a diversity of programming sources
figures heavily among the objectives of Canadian broadcasting policy, as laid out
in the Broadcasting Act ("Act"). Section 3(1)(i) of the Act states that the
Canadian broadcasting system should provide programming that is “varied and
comprehensive” and “drawn from local, regional, national, and international
sources.” Notably, programming must also “provide a reasonable opportunity
for the public to be exposed to the expression of differing views on matters of
public concern.” In other words, diversity of opinions about international
events is not prohibited; indeed, it is encouraged.

In the AJA decision, the CRTC noted that it had adopted an open-entry approach
to non-Canadian news services, citing the importance of a diversity of sources
and points of view in news services available to Canadians. On this point, in
Broadcasting Public Notice 2008-100, the CRTC stated that absent clear evidence
that a non-Canadian news service will violate Canadian regulations, the

Commission will be predisposed to authorize non-Canadian news services for
distribution in Canada. There is no "clear evidence" whatsoever of any
violation in this Complaint, as explained below and in Appendix A.

As the CRTC noted in AJA, a prohibition on the broadcast of certain content is a
restriction on the freedom of expression of broadcasters, which can only be
justified in limited circumstances. There is no justification for restricting any
expression here.

The CRTC defined in AJA what constitutes "abusive comment," and said that
on-air comments would violate the regulations when they are abusive, and taken
in context, tend or are likely to expose an individual, or a group or class of
individuals, to hatred or contempt, and the comments are based on an
individual’s race, national or ethnic origin, colour, religion, sex, sexual
orientation, age, or mental or physical disability.

None of the alleged and dated "comments” here relate to these protected
categories, and the definition of "abusive comment" does not include comments
(even disagreeable comments) about political or legal issues. If that were the
case, Canadians would not have access to a diversity of information and opinion
about newsworthy events.

The CRTC should not broaden its definition of "abusive comment" as to include
foreign reporting on events akin to those alleged or described in the Complaint,
particularly in response to SGD's weak and unreliable "evidence." Should it do so,
it would be setting a dangerous precedent whereby it would be assuming a
gatekeeper censorship role, precluding Canadians from having access to
accurate foreign news reporting. This would hold the Channels to a
dramatically higher standard of news reporting than domestic Canadian news
reporting services, insofar as they would be censured for reporting on actual

7

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

31

32.

33.

34.

35.

events in a manner which some may not agree with or which does not represent
popular views or opinions.

Freedom of the Press & the Role of News Reporting

The Channels' news services do what foreign and domestic news services do:
report on newsworthy events. This includes reporting on legal issues and
events, including where an individual is detained and/or makes an admission of
wrongdoing. As explained below, news reporting services are afforded very
relevant protections in providing their important services, including the
protections of section 2(b) of Canada's Charter of Rights and Freedoms. The
Channels should be afforded the same protections.

In Canadian Broadcasting Corp. v. Lessard,? the Supreme Court of Canada noted
that freedom of the pressis vital to a free society and comprises the right to
disseminate news, information and beliefs. Madam Justice McLachlin held that:

At a minimum, freedom of the press means that news reporting should not
be subject to the limiting views of a particular constituency, or constrained

by the popularity or unpopularity of the events being reported.

Justice McLachlin's views are particularly relevant here, where SGD clearly
constitutes a particular constituency, and in its Complaint takes issue with
reporting on events it characterizes as improper/unpopular. The fact remains
that the events occurred, and the Channels are entitled to report on their
occurrence.

As discussed in Canadian Broadcasting Corp. v. New Brunswick, which discussed
public access to information about judicial proceedings, the press plays an
"integral role" in informing the public, and thus enabling discourse about the
institutions of government, their polices and their practices. As noted in
paragraph 23 of that decision, the dissemination of such information by the
press permits the public to discuss and put forward opinions and criticisms of
court practices and proceedings. 3 By way of obvious analogy, the same applies
to information about legal proceedings more broadly.

In Edmonton J. v. Alberta,® the Supreme Court of Canada noted that the public
has a right to know what is taking place within the legal system, and that the
press plays an important role in facilitating the dissemination of that
information. In their decision, Justices Dixon, Lamer and Corey held that this
freedom of expression is of sufficiently fundamental importance to society that it

2 1991 CanLlII 49 (SCC), [1991] 3 SCR 421

3 Canadian Broadcasting Corp. v. New Brunswick (Attorney General), 1996 CanLIl 184 (SCC), see paragraph
17 and 18, and 23.

4 Edmonton Journal v. Alberta (Attorney General), 1989 CanLII 20 (SCC)

8

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

36.

37.

38.

39.

40.

should only be restricted in the clearest of circumstances.  The same policy
should apply vis-a-vis the Channels reporting on legal issues in China, to
Canadians.

The Supreme Court of Canada applied these same principles to reporting on
police conduct and investigations in Sherman Estate v. Donovan,> where estate
trustees sought to stem press scrutiny into the police's ongoing investigation
into the deaths of Barry and Honey Sherman. The Court agreed that sealing
orders covering probate files should not have been granted, observing again that
openness vis-a-vis legal proceedings is essential to the proper functioning of
Canadian democracy. The Court held that this open court principle was
engaged in all judicial proceedings, whatever their nature.

The Channels are thus participating in an important societal function, whether
the subject matter of its reporting is viewed as popular or unpopular. The
Canadian public is entitled to hear and assess the fact that these admissions
were made and the views of Chinese authorities vis-a-vis the admissions, much
like it is entitled to hear and assess the views of SGD.

The Channels' role and responsibility whether within China or abroad is to
report on events. While news services should reasonably ensure their reports
are fair and accurate, SGD here complains about reporting on events where the
individuals have admitted those events, and the reporting is largely about the
fact of the admission. Of course, the Channels cannot predict whether someone
might later change or qualify such an admission, and proactively avoid reporting
because of that contingency. If such were the case, news reporting services
would be dramatically restricted in fulfilling their important societal role,
because some underlying facts might change at a later date.

If the authorities in China report that a detained individual has admitted
wrongdoing, the Channels are entitled to rely on the veracity of that reliable and
official information for the purposes of their reporting. In every case referred
to in SGD's Complaint, the individual who reportedly made an admission had
made that admission.

The Channels should be afforded the same rights and protections afforded to
domestic news reporting services, as summarized by the Supreme Court of
Canada in Grant v. Torstar Corp. ¢  While that case dealt with defamation (i.e.
untrue and damaging statements), and the reporting at issue here was accurate,
the underlying law of defamation vis-a-vis the media reflects public policy with
respect to the matters at issue.

5 Sherman Estate v. Donovan, 2021 SCC 25 (CanLII)
6 [2009] 3 SCR 640

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

41.

42.

43.

44,

45.

The Supreme Court in Torstar was clear that news reporting services should not
be held to a standard of certainty in their reporting. Indeed, the Court noted that
such a standard would have the effect of preventing the communication of facts
which a reasonable person would view as reliable and which are relevant and
important to public debate, and would also inhibit political discourse and debate
on matters of public importance, thus impeding the cut and thrust of discussion
necessary for the discovery of the truth.

Torstar thus led to the emergence of a defence of responsible communication on
matters of public interest, in defamation cases, in addition to the pre-existing
defence of qualified privilege. But the Torstar decision goes beyond discussing
defenses available to the press in defamation actions; rather, it summarizes and
reflects Canadian public policy with respect to news reporting.

The Channels news reporting here would constitute matters of public interest, as
defined by Justice McLachlin at paragraph 105 of Torstar:

To be of public interest, the subject matter "must be shown to be one
inviting public attention, or about which the public has some substantial
concern because it affects the welfare of citizens, or one to which
considerable public notoriety or controversy has attached.”

Discussing the law of defamation by way of analogy to illustrate public policy,
truth or justification is a complete defense to an action for defamation.” In

other words, the law should not interfere with communications that are accurate.

Nor should the CRTC. Here, there is no dispute that the individuals referred to
in SGD's Complaint in fact made the admissions that the Channels reported.
Thus their reporting on the fact of those admissions is proper, and does not run
afoul of Canadian public policy. The provisions of the Act should be interpreted
and applied accordingly.

The defense of fair comment in defamation cases also reflects Canadian public
policy, including vis-a-vis press reporting. The elements of that defense are: (a)
the comment must be on a matter of public interest; (b) the comment must be
based on fact; (c) the comment can include inferences of fact, but must be
recognizable as comment; (d) the comment must satisfy the following objective
test: could any person honestly express the opinion on the proved facts?; and (e)
the defence can be defeated if the plaintiff proves that the defendant was
subjectively actuated by express malice.® To the extent that SGD was alleging
that anything the Channels said in their reporting was inaccurate and
defamatory, the Channels' reporting would be characterized as fair comment on
matters that were clearly of public interest, and there was no express malice.

7 Shavluk v. Green Party of Canada, 2010 BCSC 804 (CanLlII), appeal dismissed 2011 BCCA 286 (CanLII)

8 ibid at paragraphs 66 and 67

10

CRTO0000059



Privileged & Confidential

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

46.

47.

48.

49.

50.

The qualified privilege defense in defamation cases likewise reflects Canadian
public policy, including vis-a-vis press reporting. Per that defense,
communications (including in news reporting) are not actionable where the
person or party making the communication has an interest or a duty, whether
legal social or moral, to make that communication to the person to whom it was
made, and the recipient has a corresponding interest or duty to receive the
information, absent some improper motive.® Here, the Channels had both an
interest and a duty in communicating to the public about the issues surrounding
the admissions, and the public likewise had an interest in receiving these
communications.

The Channels submit that if they were reporting in Canada on analogous
Canadian events, their reporting would be protected by both freedom of the
press as well as the public policy reflected in the defenses of justification, fair
comment, qualified privilege and responsible communication. SGD would have
no basis to complain, nor would it be able to prevent or restrain such reporting.
The CRTC should not here characterize news reporting as "abusive comment" in
circumstances where it does not fall within the Act or the AJA definition, and also
does not run afoul of public policy as reflected in the noted court decisions
regarding freedom of the press and defamation.

While the Channels appreciate that some aspects of the Chinese legal system and
how they are administered are different than in Canada, that does not mean that
reporting on legal issues in China and their handling under the Chinese rule of
law is wrong, or runs afoul of Canadian broadcasting objectives. What is
happening in China and how events are viewed and reported in China are of
keen interest to many Canadians, as are the sometimes contrary views expressed
on those same events by news reporting in other locations.

There is no credible or reliable evidence by which to conflate the Channels'
actions in reporting on admissions with the false allegations regarding the
circumstances surrounding an admission. Moreover, in every instance noted in
the Complaint those alleged (and false) circumstances were only made known
after the fact.

The Channels recognize that not everyone will agree with everything reported in
the news, locally or abroad. People in different countries and within the same
country may hold very different views on newsworthy events, particularly
regarding political and legal issues. Canadians should have the benefit of a
myriad of perspectives per broadcasting policy, and draw their own informed
conclusions with the benefit of those perspectives. The Channels provide an
important source of information, even if that information is controversial to
some.

9 Hill v. Church of Scientology, 1995 CanLII 59 (SCC),

11

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

E. Lackof Evidence

5L

52.

53.

54.

SGD is asking the CRTC to take serious remedial action with a substantial impact
on the Channels and many Canadians, in the absence of credible, compelling or
satisfactory evidence. = While these are not traditional legal proceedings per se,
the Channels submit that some reasonable evidentiary standards should apply
having regard to the nature of SGD's allegations and argument. At a minimum,
there should be some qualitative analysis of the evidence submitted to support
findings of fact. Here, SGD has written and filed what is in essence an argument
rife with hearsay, without any direct evidence in the case of many of its
allegations. With regard to nine (9) of the thirty-six (36) matters included in
the Complaint (see Section H below for details), the descriptions of those
matters are one-sided and do not provide any credible direct evidence. For the
other twenty-seven (27) of the thirty-six (36) matters cited, SGD did not give a
sufficiently fulsome description of the report or provide any evidence at all.

SGD's primary complaint relates to Simon Cheng, and SGD makes detailed
submissions regarding his detention and alleged treatment. However, SGD
provides no statement from Mr. Cheng regarding any of the matters addressed in
its Complaint (SGD only provides a link to a Facebook site purportedly operated
by Mr. Cheng). Instead, SGD advises that third parties (which have not made
submissions or provided evidence) have themselves deemed Mr. Cheng's
"testimony” to be "very credible." The Channels do not know on what basis
these third parties reached their subjective conclusion. It is also unclear what
"testimony” SGD refers to in its complaint, as to the Channels' knowledge Mr.
Cheng has not testified before any legal body or tribunal, nor has he lodged a
complaint with any Chinese authority regarding his treatment (as is his right),
although he has seemingly given interviews to different media outlets. These
subjective, third-party assessments are being put forward by SGD in a manner
that is closed to challenge and scrutiny, and cannot serve as a substitute for
reliable, objective evidence in these current proceedings.

While SGD alleges that the Channels are collaborative and complicit vis-a-vis the
admissions, it also notes at page 4 of its Complaint that they had no access to Mr.
Cheng while he was held incommunicado. Since the Channels had no access to
Mr. Cheng, they could not have been involved with his recorded admission.
Notably, Mr. Cheng does not himself mention much less implicate the Channels
in his purported Facebook notes (see footnote number 6 to the Complaint).
Rather, Mr. Cheng claims the filming was done by the police alone. His evidence
contradicts many of SGD's key allegations vis-a-vis the Channels.

Regarding the other individuals SGD refers to in the Complaint, SGD does not
provide any evidence that it is acting with their approval, authority and/or

12

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

55.

56.

57.

58.

59.

consent, nor has it provided direct evidence from them corroborating SGD's
characterization of their alleged experiences beginning at page 15. Instead, it
purports to itself recount and explain their experiences, and asks the CRTC to
rely on that very subjective and purposive characterization.

Ironically, SGD argues at page 4 of its Complaint (in bolded letters) that the
Channels have wrongly presented allegations as facts, when in many instances
that is precisely what SGD is doing.

At page 9 of its Complaint, SGD states that the purpose of the broadcast
admissions was to deny individuals their right to a fair trial, an allegation that
makes no sense since any subsequent trial would not involve a jury (there is no
jury under Chinese legal system). Thus any news reporting vis-a-vis these
admissions would not in any way influence and effect the fairness of a
subsequent trial. This is yet another example of SGD making arguments to
support its narrative disconnected from the realities and practicalities of the
Chinese legal system.

While SGD alleges at page 11 of its Complaint that journalists from CCTV "very
often” partake in the making of these videos, there is not a scintilla of evidence to
support that allegation. While SGD alleges that certain unnamed victims have
provided testimony to it, it does not identify them or produce that testimony.
While SGD says at page 12 that it has a "vast trove" of such testimony, it does not
produce any of that testimony. The CRTC's acceptance of such vague and
anonymized allegations as proof of any facts would fall below even a minimal
level of procedural fairness.

SGD itself is the only direct source of evidence, assuming the CRTC accepts its
arguments as evidence. In virtually every instance, SGD's evidence is hearsay
(e.g. it is recounting what someone else said to prove the truth of their
statements).

That hearsay akin to this is inherently unreliable and must be approached
cautiously is well-known and was confirmed by the Supreme Court of Canada in
R v. Khelawon.1® In that case, the Court held that hearsay evidence is
presumptively inadmissible:

The rule excluding hearsay is a well-established exception to this general
principle. While no single rationale underlies its historical development, the
central reason for the presumptive exclusion of hearsay statements is the
general inability to test their reliability. Without the maker of the statement
in court, it may be impossible to inquire into that person’s perception,
memory, narration or sincerity. The statement itself may not be accurately
recorded. Mistakes, exaggerations or deliberate falsehoods may go

10 2006 SCC 57 (CanLll)

13

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

60.

61.

SGD offers no explanation as to why it has not submitted any evidence from
Since SGD
has not established the necessity of any hearsay evidence relayed via its

those with firsthand knowledge of the allegations in the Complaint.

argument, it is not necessary to assess its reliability, and the CRTC should apply

undetected and lead to unjust verdicts. Hence, the rule against hearsay is
intended to enhance the accuracy of the court’s findings of fact, not impede
its truth-seeking function. However, the extent to which hearsay evidence
will present difficulties in assessing its worth obviously varies with the
context. In some circumstances, the evidence presents minimal dangers
and its exclusion, rather than its admission, would impede accurate fact
finding. Hence, over time a number of exceptions to the rule were created
by the courts. Just as traditional exceptions to the exclusionary rule were
largely crafted around those circumstances where the dangers of receiving
the evidence were sufficiently alleviated, so too must be founded the
overarching principled exception to hearsay. When it is necessary to resort
to evidence in this form, a hearsay statement may be admitted if, because
of the way in which it came about, its contents are trustworthy, or if
circumstances permit the ultimate frier of fact to sufficiently assess its
worth. If the proponent of the evidence cannot meet the twin criteria of
necessity and reliability, the general exclusionary rule prevails. The trial
judge acts as a gatekeeper in making this preliminary assessment of the
“threshold reliability” of the hearsay statement and leaves the ultimate
determination of its worth to the fact finder.

an exclusionary rule.

In Re Novak Estate,’! Justice Warner summarized at paras. 36 and 37 some of

the tools to be used for assessing credibility:

(a)

(b)

()

The ability to consider inconsistencies and weaknesses in the witness's
evidence, which includes internal inconsistencies, prior inconsistent
statements, inconsistencies between the witness's testimony and the

testimony of other witnesses;

The ability to review independent evidence that confirms or contradicts

the witness's testimony;

The ability to assess whether the witness's testimony is plausible or, as
stated by the British Columbia Court of Appeal in Faryna v. Chorny, it is
"in harmony with the preponderance of probabilities which a practical
[and] informed person would readily recognize as reasonable in that

place and in those conditions ....;"

11 [2008] N.S.J. No. 426 (N.S.S.C.)

14

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

62.

63.

F.

64.

65.

(d) It is possible to rely upon the demeanor of the witness, including their
sincerity and use of language, but it should be done with caution; and

(e) Special consideration must be given to the testimony of witnesses who
are parties to proceedings; it is important to consider the motive that
witnesses may have to fabricate evidence.

Where a witness is seen to be making overstatements or exaggerations that
reflects on their credibility.12 Here, SGD makes serious allegations without any
evidence (e.g. the allegation that the Channels are directly involved in procuring
the admissions), which must cast doubt on the credibility and reliability of its
related assertions.

The reliability of evidence speaks to its accuracy, as addressed by Justice
Doherty in R. v. Morrissey: 13

Testimonial evidence can raise veracity and accuracy concerns. The former
relate to the witness’s sincerity, that is, his or her willingness to speak the
truth as the witness believes it to be. The latter concerns relate to the actual
accuracy of the witness’s testimony. The accuracy of a witness’s testimony
involves considerations of the witness’s ability to accurately observe, recall
and recount the events in issue. When one is concerned with a witness'’s
veracity, one speaks of the witness’s credibility. When one is concerned
with the accuracy of a witness’s testimeny, one speaks of the reliability of
that testimony. Obviously a witness whose evidence on a point is not
credible cannot give reliable evidence on that point. The evidence of a
credible, that is, honest witness, may, however, still be unreliable.

SGD Bias and Agenda

SGD's Complaint must be viewed in the context of its agenda. SGD's allegations
are intended to further that agenda, and its own subjective views as to certain
events should not be treated or accepted as facts. In many cases, SGD's
allegations are not supported by any evidence beyond its own opinions or
self-serving characterization of facts.

SGD is overstating its complaint. While it only refers to a limited number of
broadcasts over several years, it claims on page 1 of its Complaint that CCTV-4
has "consistently and systematically” engaged in broadcasting abusive content,
allegedly partaken in collaboration with Chinese police.  First, SGD's own
submission does not support a finding of any consistent or systematic conduct.

12 CM. Callow Inc. v. Tammy Zollinger et al,, 2017 ONSC 7091 (CanLII)
13 1995 CanLlII 3498 (ON CA), [1995] 0.J. 639 (C.A.) at paragraph 33

15

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

66.

67.

68.

69.

70.

71.

Second, there is no evidence whatsoever that the Channels have conspired or
collaborated with the Chinese police vis-a-vis any admissions.

According to its website, SGD is a human rights NGO founded in 2016 that
undertakes and supports activities that it believes contribute to the protection of
rights, that promote the rule of law and that enhance the abilities of human
rights defenders in some of the most "hostile environments” in Asia. It is clear
from SGD's description of China as "hostile" that it is predisposed to be critical of
the Chinese Government, and policy/legal issues in that country. SGD views
events and presents information through the lens of its own anti-China agenda.

While SGD is entitled to express its views, it is not entitled to prevent others
from hearing the views expressed on issues about China within China, and from
other sources. Ironically, SGD, through this Complaint, is itself endeavouring to
censor news reporting.

Within Canada, people benefit from a diversity of views and uncensored news
reporting, and are free to form their own opinions fully informed by a diversity
of perspectives, including SGD's. Censorship at the behest of one group is not a
solution to the issues that SGD perceives.

SGD is very willing to paint its perceived protagonists with a broad brush. In
2021, SGD accused the United Nations Office on Drugs and Crime of being "tone
deaf" by signing a memorandum of understanding on cooperation in combating
corruption with China. While many would applaud such a development and
commitment, SGD criticizes it.

While SGD professes to operate as a public interest group advocating for human
rights, it also markets and sells books as a commercial, revenue-generating
activity. These include the People's Republic of the Disappeared, Scripted and
Staged: Behind the Scenes of China's Force Televised Confessions, and Trial by
Media, which alleges that CCTV collaborates with the police to coerce victims
into confessing before being tried in a court of law. No independent or
corroborative evidence of that has been presented to the CRTC - SGD cites its
own work as authority to support its own allegations.

The Channels reiterate that they only report the news, they do not make, shape
or influence the news. Their news reporting should not be conflated with
responsibility for the events they are reporting on, and there is no credible
evidence that they have any such responsibility or involvement. Given that, the
Channels should not be precluded from accurately reporting on legal
developments in China occurring in accordance with Chinese law because SGD
disagrees with and criticizes the underlying law. Admittedly, Chinese law and
procedure varies in some ways from that in Canada and other "western
countries." Such variances exist amongst all nations, and many countries have

different laws, rules and procedures governing many things (e.g. even amongst
16

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

G.

72.

73.

74.

75.

76.

77.

Western countries, some jurisdictions have the death penalty and some
jurisdictions do not). Like any sovereign state, China has the right to design,
implement and operate its own legal system, including measures for surveillance,
detention or confinement. SGD ignores the fact that, per Chinese law, any
authority applying such measures must strictly follow the laws and the
regulations (e.g. the Criminal Procedure Law of the PRC), which expressly
stipulate when and how such a measure may be applied in relevant
investigations, the longest duration of such measure, and the requirements that
must be met to protect the rights of the individuals detained, including their
right to legal counsel. Because it does not fit the SGD narrative and agenda, SGD
ignores the reality that Chinese law provides for due process, and includes
provisions to protect those accused or suspected of illegal activities. SGD also
ignores the fact that none of the individuals involved in the matters SGD
purports to describe availed themselves of the procedures via which they can
challenge the propriety of their treatment under Chinese law.

The Allegations in Context

To accept SGD's subjective and critical views as to China's legal systems and
detention measures would be akin to xenophobia, since the correctness or
propriety of the Chinese legal system cannot be judged solely through the lens of
a western democratic legal system. China (like much of the rest of the world)
operates differently.

The Complaint is over 2 years old, and the events are alleged to have taken place
several years ago (during the period 2013-2019).

SGD itself has acknowledged that the activities referred to in the Complaint
stopped several years ago. According to SGD's own website, in a December 2021
post addressing its views on admissions, SGD says: "As a result [of its efforts], its
use inside China has been scaled back: as far as we are aware no lawyers or
journalists have been broadcast confessing on TV for nearly two years." This
raises a critical question - what harm is SGD asking the CRTC to prevent?

SGD is asking the CRTC to de-list the services, even though doing so is not
necessary to address or avoid future such alleged activities.

As noted on page 2 of the Complaint, while SGD is only objecting to an individual
broadcast regarding Mr. Simon Cheng which aired on November 21 and 22, 2019,
it provides a few other alleged but unsupported examples seemingly with a view
to illustrating that similar broadcasts have occurred "over a number of years".

SGD submits in its introduction that CCTV is "consistently and systematically
engaged in broadcasting abusive content.” However, SGD points to only a few
instances of such alleged content involving a few individuals, occurring over a
period of 5 years. As noted above, in nine (9) of the thirty-six (36) matters

17

CRTO0000059



CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential

78.

H.

79.

80.

81.

82.

included in the Complaint, the descriptions of those matters are one-sided and
do not provide credible direct evidence. For the other twenty-seven (27) of the
thirty-six (36) matters cited, SGD did not give any detailed description of the
report or provide any evidence.

That is not consistent and systemic conduct, and again only comprises reporting
on events that have in fact occurred. The Channels are not the actors, and there
is no credible or reliable evidence suggesting otherwise. SGD's inclination to
overstate facts is self-evident, and raises genuine questions about their
reliability.

Specific Response to Each Allegation

Fifty-nine (59) allegations have been identified in the Complaint, which, in each
case, assert that one or both Channels either: (a) provided false information, or
(b) were complicit in a "forced confession". In total, the allegations involve 36
matters and 60 individuals. All of the allegations involve a one-sided and
biased narrative that seeks to mischaracterize China's political system, laws, and
social situation in a way that is not only unfair but is systematically prejudicial.

Furthermore, we note that the reports cited in the Complaint account for a very
low proportion of all content broadcast on the Channels. According to our
broadcast statistics, the 9 matters that involve CGTN were broadcast for about
27.5 minutes, accounting for approximately 0.00075% of the total broadcast
time of CGTN from 2013 to 2019. The 27 matters that involve CCTV-4 were
broadcast for about 230 minutes in the aggregate, accounting for only 0.0063%
of the total broadcast time of CCTV-4 from 2013 to 2019. Since 2019, the
Channels have rarely broadcast content that involve reports of the type and
nature cited in the Complaint.

In Appendix A we respond to each of these allegations. In general, the allegations
and responses to the allegations may be summarized as follows (the cited Rows
refer to the rows in the Appendix table):

Peter Humphrey

In 2 of 59 allegations (Rows 3-4, Peter Humphrey), SGD alleges the English
Channel intentionally misrepresented the statements made by the individual in
an interview by adding the expression "illegal means" to the voiceover of Mr.
Humphrey's confession. This assertion is false and is not supported by the
evidence. English translations of the respective interviews, which were
produced by a reputable, independent translator, have translated Mr.
Humphrey's Chinese statements as follows: "we sometimes obtain personal
information by illegal means." This is consistent with the statement that aired in

18

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

83.

84.

85.

the original interview on CCTV-4 on August 27, 2013, where Mr. Humphrey
stated, in Chinese, based on our own translation, "There have been situations
where we obtain personal information by illegal means.” It is patently false,
therefore, to suggest that the Channels intentionally misrepresented statements
made by Mr. Humphrey himself. No words spoken by the individual were
misrepresented in the translation.

In 2 of 59 allegations (Rows 5-6, Peter Humphrey), SGD alleges that the
Channel was aware that the individual's statements were coerced and that the
broadcast was intended to prejudice the individual and violated Chinese law.
This assertion is false and is not supported by the evidence. In advance of
interviewing Mr. Humphrey, broadcasters had asked the police whether Mr.
Humphrey had consented to being interviewed, which was answered in the
affirmative. Mr. Humphrey had also provided handwritten consent, dated August 24,
2013, which expressly stated: "I agree to meet Chinese journalists for an interview."
The consent note from Mr. Humphrey did not mention anything about refusing to
meet TV journalists or being filmed or photographed. Moreover, the CCTV journalist
who conducted the interview confirms that there were no indications to suggest that
Mr. Humphrey was being coerced to hold an interview or issue statements. Mr.
Humphrey did not appear to be under distress or duress, nor did he appear to be
sedated or drugged. Rather, the CCTV journalist conducting the interview confirms
that Mr. Humphrey answered all questions in a normal, coherent, and calm manner.
The allegations are deliberately misleading and are intended to support a
narrative of inappropriate behaviour on the part of the Channel. They are merely
grounded in conjecture and are not based in fact or on evidence.

In 1 of the 59 allegations (Row 9, Peter Humphrey), SGD alleges the Channels
cooperated with the police to extract, record, and broadcast a forced admission
from a drugged individual. In fact, the interview by the CCTV reporter was only
conducted pursuant to the written consent of the subject individual and the
news report merely reported the individual's statements. No coercion or
disorientation of the individual was observed or suspected. These are
speculative allegations without any evidence substantiating the allegation that
the Channels cooperated with police to extract admissions. Several other
broadcasters were present wishing to interview Mr. Humphrey.

In 1 of the 59 allegations (Row 10, Peter Humphrey), SGD alleges that the
Channels intentionally misrepresented facts about the individual's company and
the application of Chinese laws. In fact, it is SGD that has misrepresented the
statements made in the report as well as the state of Chinese law. The news
report accurately stated facts that were communicated by police following their
thorough investigation. As a source of information, statements made by police
and law enforcement are generally viewed as authoritative and trustworthy.

19

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

86.

87.

88.

Without credible evidence to the contrary, CCTV had no reasonable grounds to
dispute the official findings from police. No false information was provided.

In 4 of the 59 allegations (Rows 24-27, Peter Humphrey), SGD alleges the
newscaster falsely stated that the individuals violated the rights of others and
committed and were engaged in illegal acts. In fact, the allegations are false and
misleading, intended to support a narrative of inappropriate behaviour on the
part of the Channels that is contradicted by the facts. The news report
appropriately cited the sources for statements made in the report and accurately
described those statements as allegations made by the police against the
individuals. See Appendix A.

In 1 of 59 allegations (Row 34, Peter Humphrey), SGD alleges that the
newscaster falsely stated that the individuals were arrested for something they
were not charged with. Contrary to this allegation, the English language news
broadcast stated that "Two private cooperate investigators Peter Humphrey and his
wife Yingzeng Yu have been arrested by Shanghai police, and now face charges of
obtaining and selling personal data for illegal purposes.” In the accompanying CCTV
broadcast that aired on August 27, 2013, in Chinese, it was accurately reported that
Humphrey was charged with "illegally obtaining personal information" ("JEZIREL 2
A ANEE"). By way of background, the provision of "illegally obtaining personal
information" is a criminal offence in China, and can result in imprisonment or
criminal detention. Both the statements made in the English and Chinese broadcasts
are accurate statements of fact, and were based entirely on credible information
conveyed to the Channels by police following their thorough investigation. While the
Channels exercise caution and diligence, they have no reasonable grounds to dispute
the findings of official police reports if no credible evidence is provided otherwise.
Moreover, consistent with police findings, it is important to note that Mr. Humphrey
(and his wife) did not object to the facts and evidence of the underlying accusations
made against him. Rather, they argued that they were unaware of the illegality of the
purchase of personal information, and expressed regret for their actions, requesting a
lesser punishment from the court. This allegation has been advanced by SGD to
support a false narrative of intentional inappropriate behaviour on the part of
the Channels.

In 4 of the 59 allegations (Rows 35-38, Peter Humphrey), SGD alleges that the
newscaster falsely represented the business activities and status of the
individual's business. The allegations are misleading and taken out of context,
and are intended to support a false narrative of inappropriate behaviour on the
part of the Channels. In fact, the news reporter was merely reporting the
information from the police. According to the respective court's judgment, the
Humphreys repeatedly obtained citizens' personal information illegally for the
purpose of making profits by means of producing investigation reports. Such
official sources support the contents reported by the Channels, namely, that Mr.

20

CRTO0000059



Privileged & Confidential

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

89.

90.

91.

92.

93.

Humphrey was selling citizens' personal information for profit. Under Chinese
law, the act of illegally acquiring citizens' personal information is a crime.

Peter Dahlin

In 4 of 59 allegations (Rows 11, 14, 15, and 28, Peter Dahlin), SGD alleges that
the Channel: (i) falsely characterized the statements made by the individual
about the activities of the individual's company, (ii) falsely characterized the
individual's statements as a confession, and (iii) had a duty to verify that the
statements made were false. In fact, the Channel simply broadcast the actual
statements made by the individual and had no reason to believe that those
statements were false. Furthermore, SGD has intentionally conflated and
mischaracterized specific statements made within the report to support a
narrative of inappropriate behaviour on the part of the Channel that is not based
in fact.

In 1 of the 59 allegations (Row 13, Peter Dahlin), SGD alleges the Channels
were aware that the individual's statements were made under duress. In fact, the
Channels merely reported the news, and there was no indication or reason to
believe that the individual was treated in a manner inconsistent with Chinese
law while in police custody. During the interviews, the interviewees expressed
themselves naturally and appeared in a normal state and not under duress. The
allegation is pure conjecture. No corroborating evidence has been provided.

In 3 of the 59 allegations (Rows 40-42, Peter Dahlin), SGD alleges that the
newscaster falsely represented the activities of the individual's organization, the
nature of the individual's detention, and statements made about the individual
by his coworkers. The allegations are false, misleading, taken out of context, and
intended to support a false narrative of inappropriate behaviour on the part of
the Channels. In fact, the report accurately described the individual as a suspect
subject to criminal enforcement measures who was being detained in a manner
consistent with China's Criminal Procedure Law (2012). The statements made
by the individual's co-workers were from the police.

Gui Minhai

In 2 of the 59 allegations (Rows 7-8, Gui Minhai), SGD alleges that CGTN had
knowledge that the individual was kidnapped and intentionally lied by stating
that the individual had voluntary returned to China. In fact, the reporting was
based directly on statements made by the individual in the subject interview.
CGTN accurately reported the individual's statements, and there was no
indication, credible evidence, or reason to believe that any "kidnapping” had
taken place.

In 1 of 59 allegations (Row 39, Gui Minhai), SGD alleges that CCTV falsely stated
the citizenship of the individual. The allegation is false and taken out of context,

21

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

94,

95.

and is intended to support a false narrative of inappropriate behaviour on the
part of CGTN. In fact, the citizenship of the individual was accurately represented
in the report but SGD has chosen to mis-translate certain words in the report to
suit its biased agenda.

Simon Cheng

In 4 of the 59 allegations (Rows 2, 12, 23, and 33, Simon Cheng), SGD alleges
the Channel falsely characterized the individual as being on trial and engaged in
illegal activity for the intended purpose of convicting him in public and
presenting his detention as lawful. The Complainant also alleges that the
Channels may have been aware of possible mistreatment of the individual while
in police custody and the English language Channel voiced over the individual's
confession. In fact, in the CCTV Chinese language report, it was reported that
Simon Cheng was lawfully detained by police pursuant to a law enforcement
process in China known as # ifl, which involves the investigation and
subsequent sentencing of an individual found to be guilty of an offence by the
police. Mr. Cheng was, indeed, subject to #ifl, a standard law enforcement
process that involved both the investigation and sentencing of the individual.
Reporting was based on Shenzhen police records documenting Simon Cheng's
15-day detention for violating Article 66 of the Public Security Administration
Punishment Act of the People's Republic of China. Video evidence released by the
police show that Mr. Cheng had acknowledged his violation of the law. Details of his
case were also confirmed by Geng Shuang, a spokesperson for the Chinese Foreign
Ministry, who issued a statement rejecting that Mr. Cheng was coerced by the
Shenzhen police. Based on police records, official statements, video evidence, and the
fact that Mr. Cheng was detained pursuant to Article 66, use of the English expression
"on trial" to reflect the Chinese concept of ¥ ifl, which does not have a direct
English equivalent, was not inappropriate under the circumstances or used by the
Channels to mislead or convict Mr. Cheng in the public. The news report
accurately cited the sources and was reported objectively and without bias.

The Complainant is attempting to mischaracterize an established Chinese law
enforcement process to support a false narrative. The English language voice
over was for the benefit of the English language audience and accurately
reflected the statements of the individual. Due to the nature of the story, CGTN
decided to edit out the sound and briefly summarize, by way of commentary,
that the video showed that Mr. Cheng acknowledged his violation of the law,
which he did in the unedited video on the Weibo website. There was no
indication that the individual was being treated in a manner inconsistent with
Chinese law while in police custody at the time of broadcasting this newscast.
The Channels did not have any indication, credible evidence, or reason to believe
that of the individual being treated in a manner inconsistent with Chinese law
while in police custody.

22

CRTO0000059



Privileged & Confidential
[

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

96.

97.

98.

99.

100.

Lam Wing-kee

In 2 of 59 allegations, (Row 16 and 43, Lam Wing-kee), SGD alleges that CCTV
knowingly broadcast admissions of the individual that it should have known was
made under duress and that the recording was filmed or edited to disguise the
"clandestine" prison environment. The allegations are false and misleading,
intended to support a narrative of inappropriate behaviour on the part of CCTV
that is not based in fact or supported by evidence. In fact, the video clips in the
report were from the police. Also, Residential Surveillance at a Designated
Location (RSDL) detention is a part of Chinese criminal law and criminal
procedure, and has been part of the Criminal Procedure Law of the PRC since
1979. RSDL detention is subject to judicial oversight in China, including a 1984
decision by the Supreme People's Court that admonished the public security
apparatus for improperly enforcing residential surveillance outside the domicile

of the suspect. Therefore, given the existing legal safeguards in place in China, Mr.

Wing-Kee's RSDL detention did not, in and of itself, create a reason for CCTV to
suspect that his statement was made under duress. CCTV merely reported the
news, and did not alter or edit the video clips from the police. Moreover, there
was no indication that Mr. Lam had made the admission under duress or that he
was being treated in a manner inconsistent with Chinese law while in police
custody at the time of broadcasting this newscast.

1 of the 59 allegations (Row 44, Lam Wing-Kee) is irrelevant as it pertains to
an article published on a website and does not involve a broadcast on either of
the Channels. It appears that this allegation was included in the Complaint solely
for the purpose and with the intent of supporting a false narrative.

Various Individuals

In 24 of the 59 allegations (Rows 17-22, 29-32, Rows 45-58, various
individuals), SGD alleges a forced confession took place but a review of the cited
video tapes reveal no evidence of any forced confession. These allegations are
based solely on conjecture with no other supporting or corroborating evidence.

Ai Ke Abai Er and Jiang Tianyong

In 2 of the 59 allegations (Row 59, Ai Ke Abai Er, and Row 60, Jiang Tianyong),
SGD refers to video clips that do not appear to exist and where no other evidence
is provided by SGD to support the allegations of forced confession.

skskeskokskeskeskok
In conclusion, the broadcasting of the Channels did not violate Canadian
broadcasting policies, and SGD's Complaint is not sufficiently supported to be

accepted. As professional media organizations, CCTV and CGTN are committed to
strengthening communication and cooperation with the CRTC, abide by

23

CRTO0000059



CRTO0000059

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential
[

Canadian laws, ensure the compliance of the Channels' content, and continue to
support the CRTC's diversity policies and objectives.

24



CRTO0000059

CICC

thina internationd] Comemertcstion Ko.i16.

Privileged & Confidential
[

Appendix

[insert the response table here]

25



Br‘:adt‘;aﬂ Channel Referenced Individual Nature of Allegation Allegation CGTN/CCTV Position Response
The complainant alleges CGTN falsely characterized In the introduction to the news item, the Chinese law In the CCTV Chinese language report, it was reported that Simon Cheng was
Simon Cheng as being on trial. The complainant further enforcement process of B, ("investigation and lawfully detained by police pursuant to a law enforcement process known as
alleges that the false characterization was intended to sentencing"), which does not have a direct English B\, which involves the investigation and subsequent sentencing of an
"convict him in public”, and to present his detention as language equivalent, was translated by the reporters as  |individual found to be guilty of an offence by the police. In the CGTN English
lawful. "of his trial". The news item was accurately reported language report, the news item was briefly introduced with the following
without bias. No false information was intended or sentence: "Shenzhen police have released videos of Simon Cheng soliciting
provided. prostitutes and of his trial in August." In fact, Simon Cheng was subject to a law
enforcement process (EFHl) relating to the investigation and inquiry of police,
which process encompasses "investigation and handling of case" or
Simon Cheng False information provided by "investigation and sentencing”. As this concept does not have a easily
/2172019 | CGTN/CCTV IR CGTN/CCTV understood equivalent in English, and given that Simon Cheng was in fact
sentenced to 15 days of administrative detention by the police, the use of the
phrase "of his trial" was not inappropriate in the circumstances. CGTN
accurately reported the lawful detention of Simon Cheng. Furthermore, it is pure
conjecture, false, and out of context to suggest that CGTN's intent was to
"convict him in public". The complainant has not provided any evidence to
support this allegation.
The complainant alleges CGTN intentionally The news item was accurately reported without bias. No |There was no misrepresentation of Peter Humphrey's words. CGTN did not add
misrepresented Peter Humphrey's words by adding the false information was provided. words to portray Peter Humphrey as admitting to allegations. Humphrey's
phrase "illegal means" to the voiceover of Humphrey's original interview was conducted in Chinese. The original interview can be found
Peter Humphrey False information provided by confession in order to falsely portray him admitting to the in the newscast of CCTV-4. In the original interview, Humphrey states in
8/27/2013 CGTN Bk CGTN allegations. Chinese that there have been situations where: "there have been situations
where we obtain personal information by illegal means. | regret this very much
and want to apologize to the Chinese government.”
The complainant alleges CGTN intentionally The news item was accurately reported without bias. No |There was no misrepresentation of Peter Humphrey's words. CGTN did not add
misrepresented Peter Humphrey's words when the false information was provided. words to portray Peter Humphrey as admitting to allegations. Humphrey's
narrator stated that Humphrey admitted to using illegal original interview was conducted in Chinese. The original interview can be found
Peter Humphrey False information provided by |means. in the newscast of CCTV-4. In the original interview, Humphrey admitted to
711412014 CGTN BXR CGTN having used illegal means to obtain personal information. Specifically, Humphrey
stated in Chinese that: "there have been situations where we obtain personal
information by illegal means."
The complainant alleges the CCTV journalists present The interview was conducted pursuant to the written While it is true that CCTV journalists were present at the time of Peter
when Peter Humphrey's interview was taped where aware |consent of Peter Humphreys and accurately represents  |Humphrey's interview, the complainant fails to mention that CCTV obtained a
of the "coerced" nature of the interview. The complainant |the statements of Peter Humphrey. The recording consent note from Peter Humphrey before interviewing him. The handwritten
also alleges that in the footage of Peter Humphrey provides no evidence that Peter Humphrey was note, dated 24 August 2013, was signed by Humphrey and said: “I agree to
speaking, he was noticeably drugged and speaking in incapacited at the time of recording. meet Chinese journalists for an interview”. In the impugned video clip there is no
slurred words in Chinese, and that his original answers indication of Peter Humphrey being 'drugged and speaking in slurred words'.
came with qualifiers (e.g. "if | did anything illegal, then..."), CCTV was not aware of any qualifiers in Humphrey's answers.
but his qualifiers for each answer were edited out prior to
o the report. We further note that under Chinese laws and regulations, officials including
8/27/2013 CCTV Peter Humphrey ccTv compl|c.|t in forced those acting in a law enforcement or security capacity are strictly restricted from
BYR confessions

extracting information during an interrogation by means of torture. Failure to
comply with such restrictions may lead to administrative sanctions or be subject
criminal liabilities. According to the relevant judicial judgments/orders, Humphrey
and Yu did not challenge the charges and evidence. Therefore, it is reasonably
believed they voluntarily confessed in order to receive a lesser sentence.

CRTO0000059



The complainant alleges the clip of Humphrey's interview
aired in a way deliberately timed to prejudice the
defendants' trial. The complainant further alleges the news
report violates Chinese law.

The recording did not prejudice Peter Humphrey at trial.
The broadcast of a consensual interview is not illegal in
China. The allegation is deliberately misleading, intended
to support a narrative of inappropriate behaviour on the
part of CCTV that is not based in fact.

The broadcast of a defendant's interview whether in China or Canada does not
prejudice the defendant's trial in the Chinese legal system in the manner
suggested in the allegation. Since there are no jury trials in China's judicial
system, and all cases are tried by Chinese courts independently in accordance
with the law without being subject to interference from administrative organs,
social groups or individuals when performing their functions. Judges exercise the

7/14/2014 cCTV Peter Humphrey CCTV complicit in forced adjudicative power in accordance with the law, and faithfully implement the
[ Y4 confessions Constitution and laws. The media publications do not pose a real risk of

prejudice to defendants in criminal trials as might be the case in a Western style
jury trial. Further, broadcasting a consensual interview prior to trial is not illegal
in China. As such, the allegation is misleading and creates a false narrative that
is not supported by the facts.

The complainant alleges that CCTV/CGTN had knowledge | The reporting was based directly on statements made by |The allegations regarding Gui's interview reports are unfounded and

of the video evidence from Gui's Thailand home where he |Gui Minhai in the subject interview. CCTV/CGTN unsubstantiated by any credible evidence. Indeed, they are inconsistent with the

was alleged to have been kidnapped, and despite these  |accurately reported Gui Minhai's statements. statements made by Gui. In Gui's own interview, provided by the police, he

conflicting facts, the broadcaster said that he turned CCTV/CGTN had no knowledge of any "kidnapping” or  |admitted to his voluntary return when he said, in the 1/18/2016 CCTV report,

himself in to the authorities. The complainant further any information that would have suggested that a "returning to China and surrendering is a voluntary choice for me, and it has

alleges that it was imperative for the Chinese government |kidnapping took place. nothing to do with anyone, and | do not want any individual or organization,

to propagate the lie that he had “returned voluntarily”, including Sweden, to intervene or interfere with my return to China." Those were

because kidnapping him in Thailand and smuggling him the facts supporting the report.

from there to China could cause an international

diplomatic uproar. This intentional lie broadcast by CGTN Regarding the kidnapping claim, Gui himself denied that he was kidnapped. The

was to serve this propaganda goal of the Chinese complainant ignores that fact. Further, the complainant has not provided any

authorities and cover up an act of kidnapping and hostage- links to the alleged surveillance video showing Gui being taken hostage to leave

taking. Thailand. We have conducted an extensive search of news reports online, and

AT . ; ; in the videos we were able to find online, found no evidence of any kidnapping.
1/18/2016 | CGTN/CCTV G';!gg;]a' False infngrr_}ra'\tll;)Cncelti)/V|ded by Rather, the video only shows Gui's white car arriving home from grocery

shopping, and man in a striped T-shirt can be seen lingering by the complex’s
gate and watching the car. Later, Gui is seen instructing the apartment
complex's security guard to take his groceries before getting into the car and
driving away with the unknown man. It would be unreasonable to infer that a
kidnapping took place from this video clip. As such, the newscaster did not
engage in an "intentional lie" as the complainant alleges. The complaint goes
beyond speculation, and this is an example of the complainant's effort to
mischaracterize what transpired, and to ignore evidence that is inconsistent with
its narrative.

CRTO0000059



2/9/2018

CGTN

Gui Minhai
R

False information provided by
CGTN

The complainant alleges that CCTV/CGTN had knowledge
of the video evidence from Gui's Thailand home where he
was alleged to have been kidnapped, and despite these
conflicting facts, the broadcaster said that he turned
himself in to the authorities. The complainant further
alleges that it was imperative for the Chinese government
to propagate the lie that he had “returned voluntarily”,
because kidnapping him in Thailand and smuggling him
from there to China could cause an international
diplomatic uproar. This intentional lie broadcast by CGTN
was to serve this propaganda goal of the Chinese
authorities and cover up an act of kidnapping and hostage-
taking.

The reporting was based directly on statements made by
Gui Minhai in the subject interview. CCTV/CGTN
accurately reported Gui Minhai's statements.
CCTV/CGTN had no knowledge of any "kidnapping" or
any information that would have suggested that a
kidnapping took place.

The allegations regarding Gui's interview reports are unfounded and
unsubstantiated by any credible evidence. Indeed, they are inconsistent with the
statements made by Gui. In Gui's own interview, provided by the police, he
admitted to his voluntary return when he said, in the 1/18/2016 CCTV report,
"returning to China and surrendering is a voluntary choice for me, and it has
nothing to do with anyone, and | do not want any individual or organization,
including Sweden, to intervene or interfere with my return to China." Those were
the facts supporting the report.

Regarding the kidnapping claim, Gui himself denied that he was kidnapped. The
complainant ignores that fact. Further, the complainant has not provided any
evidence showing Gui being taken hostage or being kidnapped. We have
conducted an extensive search of online news reports and none of the videos
identified provide evidence of any kidnapping. In particular, the video referenced
by the complainant appears to show Gui's white car arriving home from grocery
shopping, and man in a striped T-shirt can be seen lingering by the complex’s
gate and watching the car. Later, Gui is seen instructing the apartment
complex’s security guard to take his groceries before getting into the car and
driving away with the unknown man. It would be unreasonable to infer that a
kidnapping took place from this video clip. As such, the newscaster did not
engage in an "intentional lie" as the complainant alleges. The complaint goes
beyond speculation, and this is an example of the complainant's effort to
mischaracterize what transpired, and to ignore evidence that is inconsistent with
its narrative.

8/27/2013

CGTN

Peter Humphrey
B

CCTV/CGTN complicit in forced
confessions

The complainant alleges that CCTV/CGTN journalists
cooperated with police to extract, record, and broadcast
the confession of a ‘clearly visible' drugged man.

The allegation is pure conjecture to create a false
narrative, which is not supported by the facts or any
evidence.

It is conjecture not supported by any facts to suggest that CCTV/CGTN
journalists cooperated with police to extract confessions from Peter Humphrey.
In fact, CCTV received a written consent note from Peter Humphrey before
interviewing him. The CCTYV journalist who interviewed Humphrey stated that
"Humphrey did not appear to be in trouble or coerced, nor did he appear to have
been given sedatives or anesthetics. On the contrary, Peter Humphrey
answered the questions posed to him by the reporter in a normal, coherent and
calm manner." Additionally, from the video it is clear that Peter Humphrey was
coherent and lucid instead of ‘clearly’ drugged.

CRTO0000059



8/27/2013

CCTV

Peter Humphrey
B

False information provided by
CCTV

The complainant alleges that the CCTV newscaster
intentionally distorted a professional corporate due
diligence firm as a mass personal data trafficker. In the
clip, the newscaster states that Humphrey's company
illegally obtained information since 2003, when the privacy
law under which Humphrey was charged did not exist until
2009

The news item was accurately reported. No false
information was provided.

Contrary to the complainant's allegation, the report in question merely stated that
"the police investigation found that since 2003, Peter’s company has been
suspected of illegally obtaining the personal information of citizens." (translated)
As such, CCTV only reported on the conclusions reached by the police as part
of its investigation. As a source of information, statements made by police
authorities are generally viewed as authoritative and trustworthy, and without
credible evidence provided otherwise, CCTV has no reasonable grounds to
dispute such findings.

We note that there are various laws in China that protect the privacy rights of
citizens, many of which were in existence in 2003. In particular, the rights to
personal dignity, reputation and privacy are recognized and protected under
China's Constitution (1982), General Principles of the Civil Law (1986) and other
administrative regulations.

We also note that during the trial of Mr. Humphrey (and his wife), he did not
object to the facts and evidence underlying the accusations made against him,
e.g. that he purchased hundreds of items of personal information. Mr.
Humphrey (and his wife) argued that they were unaware of the illegality of the
purchase of personal information but this was not accepted by the court. They
expressed regret for their actions and asked the court for a lesser punishment.
The court determined that during the period between March 2009 and July 2013,
the two defendants have illegally acquired 256 pieces of personal information.

1/19/2016

CCTV

Peter Dahlin
WAL

False information provided by
CCTV

The complainant alleges that CCTV falsely stated that
Dahlin's group assisted with smuggling a person across
Chinese borders, in order to incriminate Mr Dahlin in a trial
by media. Further, the complainant alleges that the
Chinese security services knew that it was false, and
CCTV did not verify the truth of the statement.

The news item was accurately reported. No false
information was provided.

At 2 minutes and 25 seconds of the news report, Peter Dahlin said that "... Our
organization's funding behavior may also be held criminally responsible”. At 2
minutes 40 seconds of the video, Peter Dahlin made it clear that "Xing Qingxian,
a lawyer whom | once financially supported, has assisted the son of Wang Yu of
Fenghui Law Firm in smuggling him out of the country". Therefore, the
information provided by the newscaster is consistent with Peter Dahlin's own
statements and no false information was provided. The complainant's
speculation as to what was known by Chinese security services has no bearing
on the reporting of CCTV and it is unreasonable to expect that CCTV was
obligated or in a position to determine the knowledge of Chinese security
services.

11/21/2019

CGTN/CCTV

Simon Cheng
WA

CCTV/CGTN complicit in forced
confessions

The complainant alleges CCTV/CGTN may have been
aware of possible mistreatment of Cheng in police custody

The allegation is pure conjecture to create a false
narrative, which is not supported by the facts or any
evidence.

CCTV/CGTN merely reported the news, and at the time of broadcasting this
newscast, there was no indication and no reason to believe that Simon Cheng
was being treated in a manner inconsistent with Chinese law while in police
custody.

1/19/2016

CCTV

Peter Dahlin
TABEM

CCTV complicit in forced
confessions

The complainant states that Peter Dahlin claims all his
statements were known to CCTV to have been made
under duress.

The allegation is pure conjecture to create a false
narrative, which is not supported by the facts or any
evidence.

CCTV merely reported the news, and at the time of broadcasting this newscast,
there was no indication and no reason to believe that Peter Dahlin was being
treated in a manner inconsistent with Chinese law while in police custody.

1/19/2016

CCTV

Peter Dahlin
ABEMW

False information provided by
CCTV

The complainant alleges that the CCTV narrator falsely
stated that Peter Dahlin confessed to the accusations.

The news item was accurately reported. No false
information was provided.

At 2 minutes and 25 seconds of the news report, Peter Dahlin said that "... Our
organization's funding behavior may also be held criminally responsible”. At 2
minutes 40 seconds of the video, Peter Dahlin made it clear that "Xing Qingxian,
a lawyer whom | once financially supported, has assisted the son of Wang Yu of
Fenghui Law Firm in smuggling him out of the country". Therefore, Peter Dahlin
did confess to the accusations against him.

CRTO0000059



The complainant alleges that the CCTV narrator falsely
stated that Peter Dahlin said his group paid Chinese
professional lawyers to launch lawsuits against the
government.

The news item was accurately reported. No false
information was provided. The allegation is intended to
support a narrative of inappropriate behaviour on the part
of CCTV that is not based on the facts.

The complainant has elected to interpret certain statements made in the report
in a very particular and narrow manner with the goal of mischaracterizing the
substance of the report. The news segment reports on the fact that Peter
Dahlin's organization received funding from foreign entities for the purpose of
pursuing legal proceedings involving the government and, in that regard, the
funds were used to retain the services of Chinese lawyers. The report does not
exclude the possibility that the funds were used to defend an individual subject of

111912016 ccTV Peter Dahlin False information provided by criminal prosecution, which the Complainant has pointed out, but it likewise does
1B 483K CCTV not exclude instances where Dahlin's organization, in fact, funded administrative
proceedings against the government. The Complainant conveniently fails to
mention these facts, which are critical to understanding the true context, and in
doing so, is distorting the original intent of the report by deliberately avoiding
facts that are unfavourable to the Complaint.
The complainant alleges that CCTV knowingly The allegation is false and misleading, intended to The video clips used by CCTV in its report was from the police. These clips
broadcasted confessions of a man in solitary confinement |support a narrative of inappropriate behaviour on the part |were not made or edited by CCTV. CCTV was merely reporting the news, and at
in RSDL detention and should have known that any of CCTV that is not based on fact or supported by the time of broadcasting this newscast, there was no indication and no reason to
recording by Lam would have been performed with him evidence. believe that Lam Wing-Kee was being treated in a manner inconsistent with
under extreme duress. The complainant further alleges Chinese law while in police custody. By way of background, Residential
that CCTV used video recordings that are filmed or edited Surveillance at a Designated Location (RSDL) detention is a part of Chinese
in such a way as to disguise his clandestine prison criminal law and criminal procedure, and has been part of the Criminal
7/6/2016 cCTV Lam Wing-Kee CCTV complicit in forced environment. Procedure Law of the PRC since 1979. The process of RSDL detention is
po3<F 3 confessions subject to judicial oversight in China, including a 1984 decision by the Supreme
People's Court that admonished the public security apparatus for improperly
enforcing residential surveillance outside the domicile of the suspect. Therefore,
given the existing legal safeguards, Lam's RSDL detention did not, in and of
itself, create a reason for CCTV to suspect that Lam's confession was made
under duress.
The complainant alleges the news clip involved a forced | The allegation is false and misleading, intended to A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
5/13/2014 ceTv Xiang Nanfu CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given |support a narrative of inappropriate behaviour on the part |interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
BL::ES confessions with regard to any inappropriate activities of CCTV. of CCTV that is not based on fact or supported by smoothly and in a natural way.
evidence.
The complainant alleges the news clip involved a forced | The allegation is false and misleading, intended to A review of the taped confession provides not indication or evidence that it was
0/26/2014 ceTv llham Tohti CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given [support a narrative of inappropriate behaviour on the part |coerced. In fact, the newscast takes place at llham Tohti's public court trial.
FHBA- LR confessions with regard to any inappropriate activities of CCTV. of CCTV that is not based on fact or supported by llham Tohti appears to be speaking smoothly and in a natural way.
evidence.
The complainant alleges the news clip involved a forced | The allegation is false and misleading, intended to A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
7112/2015 coTv Zhou Shifeng CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given [support a narrative of inappropriate behaviour on the part |interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
At confessions with regard to any inappropriate activities of CCTV. of CCTV that is not based on fact or supported by smoothly and in a natural way.
evidence.
The complainant alleges the news clip involved a forced |The allegation is false and misleading, intended to A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
7116/2015 ceTv Zhou Shifeng CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given [support a narrative of inappropriate behaviour on the part |interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
At confessions with regard to any inappropriate activities of CCTV. of CCTV that is not based on fact or supported by smoothly and in a natural way.
evidence.
The complainant alleges the news clip involved a forced |The allegation is false and misleading, intended to A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
8/31/2015 ceTv Wang Xiaolu CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given [support a narrative of inappropriate behaviour on the part |interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
IR confessions with regard to any inappropriate activities of CCTV. of CCTV that is not based on fact or supported by smoothly and in a natural way.
evidence.
The complainant alleges the news clip involved a forced | The allegation is false and misleading, intended to A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
5/0/2017 coTv Xie Yang CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given [support a narrative of inappropriate behaviour on the part |interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
PR confessions with regard to any inappropriate activities of CCTV. of CCTV that is not based on fact or supported by smoothly and in a natural way.

evidence.

CRTO0000059



11/21/2019

CGTN/CCTV

Simon Cheng
AR

False information provided by
CGTN/CCTV

The complainant alleges that the video footage falsely
shows Simon Cheng soliciting prostitutes.

The allegation is false and misleading, intended to
support a narrative of inappropriate behaviour on the part
of CCTV/CGTN that is not based on fact.

The video footage and the context of the footage was from Shenzhen police.
CCTV/CGTN were merely reporting the statements of the police. CGTN
accurately prefaced the news item with "Shenzhen police have released videos
of Simon Cheng".

8/27/2013

CGTN/CCTV

Peter Humphrey
B

False information provided by
CGTN/CCTV

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that the Humphrey couple violated Chinese people's
rights, when at the time they had not been convicted of
any crime.

The allegation is false and misleading, intended to
support a narrative of inappropriate behaviour on the part
of CCTV/CGTN that is contradicted by the facts.

The transcript of the relevant CCTV newscast (translated) reads: "the police
searched his company and found more than 500 investigation reports, of which
10 reports have been identified to have seriously violated the personal privacy
of Chinese citizens." The exact transcript of the relevant CGTN newscast reads
"several dozen reports prepared by Humphrey and Yu contain information that
seriously violated legitimate rights of citizens according to the investigation
by Shanghai police." In both newscasts, it was made clear that these were
allegations by the police against Humphrey. The CCTV/CGTN reporters were
careful not to present the allegations as facts. In both reports, the newscaster
began by prefacing that Humphrey and his wife were facing charges, and those
charges have not been proven in court. For example, the CCTV report
(translated) opens with "...was suspected of illegally obtaining personal
information of Chinese citizens".

7/14/2014

CGTN

Peter Humphrey
R

False information provided by
CGTN

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that the Humphrey couple committed certain acts, when at
the time they had not been convicted of any crime and
none of the allegations had been proven in court.

The allegation is false and misleading given the context,
intended to support a narrative of inappropriate behaviour
on the part of CGTN that is contradicted by the facts.

In the relevant newscast, the narrator's voiceover describing the alleged acts of
the Humphreys was made in the broader context of explaining the criminal
allegations against them. CGTN did not attempt to paint these allegations as
fact. CGTN accurately prefaced the report 8/27/2013 report by saying "...owners
of a foreign private investigation firm have been arrested on charges...", and the
7/14/2014 report by saying "Prosecutors in Shanghai have indicted a foreign
couple for illegally obtaining private information on the Chinese", in both cases to
indicate that the charges had yet to be proven. In the first broadcast, the
relevant narration immediately preceded a clip of a police officer that expanded
on what the police were alleging. In the second broadcast, the list of allegations
was prefaced by "Prosecutors have found ..."

8/27/2013

CCTV

Peter Humphrey
Bk

False information provided by
CCTV

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that Humphrey's company, ChinaWhys, had bought and
sold personal data.

The allegation is false and misleading, intended to
support a narrative of inappropriate behaviour on the part
of CCTV that is not based on fact.

The news report stated that Humphrey/ChinaWhys bought and sold personal
data. This information was obtained from the police. The translated transcript of
the newscast reads: "after illegally obtaining these detailed personal information
at a price of RMB 800-2,000, the suspects compiled them into an investigation
report, and sold them at a high price of more than RMB 100,000 to clients,
seeking illegal benefits." These numbers were provided by the authorities. There
was no indication at the time that the information was false. As a source of
information, statements made by police authorities are generally viewed as
authoritative and trustworthy, and without credible evidence provided otherwise,
CCTV has no reasonable grounds to dispute this information.

Furthermore, it is mere conjecture to suggest that Humphrey did not sell
personal information just because he was only arrested for and charged with
"illegally obtaining personal information". Under China’s legal system, the
standard of proof for prosecution is higher than that for arrest. Therefore, it is
common for the police to arrest a suspect on a specific cause of action in
accordance with the law, then carry out a full investigation of the suspect which
may reveal more details on the illegal activities, and then it will transfer the case
to the procuratorate for charges to be laid. Similar to the Canadian legal system,
the final list of charges laid will not necessarily encompass all the illegal activities
suspected by the police.

CRTO0000059



8/27/2013

CCTV

Peter Humphrey
R

False information provided by
CCTV

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that Humphrey's company, ChinaWhys, was an illegal
company, when it was properly licensed.

The allegation is misleading and presented out of context
as the news item does not state that the company was
improperly licenced. Instead, it was reported that the
company was allegedly engaged in illegal activities.

The news report stated that "recently, the Shanghai Police cracked down an
illegal investigation company Shelian Consultation Co., Ltd. founded by
foreigners in China". It referred to the company's alleged illegal behaviours at
the time, and did not call into question the legitimacy of the company's
registration/incorporation. Furthermore, the news report was clear to present
Humphrey as a suspect and the illegal activity as allegations.

1/19/2016

CCTV

Peter Dahlin
A

False information provided by
CCTV

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that Mr Dahlin’s work and his group operated under
instruction from a foreign, non-specified, institution.

The allegation is misleading, presented out of context,
and intended to support a narrative of inappropriate
behaviour on the part of CCTV that is not based on fact.

The news report did not say that Mr. Dahlin's work and his group operated under
instruction from a foreign non-specific institution, instead, the report stated that
Mr. Dahlin's group received funds from several foreign institutions and
implemented the project plans in China (see extract below). The news report
was also reporting on the result of the investigation conducted by relevant
Chinese authorities. The complainant conflates and oversimplifies statements
made in the report and intentionally omits some facts and distorts others to
serve its narrative.

Referencing to original transcripts:

"After investigation, it was found that in August 2009, Peter colluded with Wang
Quanjuan and others, a lawyer of Beijing Fengrui Law Firm, to register an
organization called “Joint Development Institute Limited” (JDI) in Hong Kong,
which acted in the name of “China Human Rights Protection Emergency
Assistance Team” in China, but did not perform any registration and filing
procedures, and the entry and activities of the funds were completely out of
normal supervision. This organization has long received huge funding from
seven foreign institutions such as a foreign non-governmental organizations.
According to the project plans designed by these foreign institutions, it has
established more than 10 so-called “legal aid stations” in China, funded and
trained unlicensed “lawyers” and a few petitioners, and used them to gather
various negative situations in China to distort, exaggerate or even fabricate them
to provide to the so-called “China’s Human Rights Report” overseas."
(translated)

10/26/2013

CGTN

Chen Yongzhou
B XM

CGTN complicit in forced
confessions

The complainant alleges this clip involved a forced
confession. No specific allegations or evidence was given.

The allegation is conjecture not supported by any
evidence or facts.

A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
smoothly and in a natural way.

8/29/2013

CCTV

Charles Xue Biqun
BET

CCTV complicit in forced
confessions

The complainant alleges this clip involved a forced
confession. No specific allegations or evidence was given.

The allegation is conjecture not supported by any
evidence or facts.

A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
smoothly and in a natural way.

10/26/2013

CCTV

Chen Yongzhou
B XM

CCTV complicit in forced
confessions

The complainant alleges this clip involved a forced
confession. No specific allegations or evidence was given.

The allegation is conjecture not supported by any
evidence or facts.

A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
smoothly and in a natural way.

4/23/2018

CCTV

Guo Wengui
B

CCTV Complicit in Forced
Confessions

The complainant alleges this clip involved a forced
confession. No specific allegations or evidence was given.

The allegation is conjecture not supported by any
evidence or facts.

A review of the taped confession provides no indication or evidence that the
interview was coerced. The interviewees in the videos appear to be speaking
smoothly and in a natural way.

CRTO0000059



11/21/2019

CGTN

Simon Cheng
I

False information provided by
CGTN

The complainant alleges that the English language
narrator voiced over Cheng's confession.

The allegation is not supported by any evidence of
inappropriate actions on the part of CGTN.

Due to the nature of the story, CGTN chose to edit out the sound and briefly
summarise in commentary that the video showed Mr Cheng 'acknowledged his
violation of the law', which he did in the unedited video on the Weibo website by
saying he thought his offences were very embarrassing and shameful. Also,
while the report did not include or refer to Mr Cheng's response to the BBC
journalist's direct question as to whether he had ever visited or solicited
prostitutes, we wish to bring to the CRTC's attention that, perhaps tellingly, Mr
Cheng did not deny that he had done so (and does not appear to have denied
elsewhere that he has visited or solicited prostitutes). In the BBC interview, Mr
Cheng replies: 'l don't want to focus on a question of whether | solicit prostitution
because that's exactly what they want. So, | just want to state clearly here | did
nothing regrettable to the people | cherish and love. | did nothing regrettable to
that.'

8/27/2013

CGTN

Peter Humphrey
B

False information provided by
CGTN

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that Humphrey and wife were arrested for "selling personal
information" when he was charged with illegally obtaining
personal information.

The allegation is taken out of context, intended to support
a false narrative of inappropriate behaviour on the part of
CGTN.

The English language news report stated that "Two private cooperate
investigators Peter Humphrey and his wife Yingzeng Yu have been arrested by
Shanghai police, and now face charges of obtaining and selling personal data for
illegal purposes." In the accompanying CCTV report on August 27, 2013 (in
Mandarin Chinese), it was accurately reported that Humphrey was charged with
"illegally obtaining personal information” ("JEEEENARMASE"). In the
Chinese report, the narrator also reported that in the information CCTV received
from the police, the police indicated that ChinaWhys sold the personal data. Both
versions of the report are accurate.

In fact, back to that time, the provision of "illegally obtaining personal
information" in Chinese law read “where any staff member of a state organ or an
entity in such a field as finance, telecommunications, transportation, education or
medical treatment, in violation of the state provisions, sells or illegally provides
personal information on citizens, which is obtained during the organ’s or entity’s
performance of duties or provision of services, to others shall, if the
circumstances are serious, be sentenced to fixed-term imprisonment not more
than three years or criminal detention, and/or be fined. Whoever illegally obtains
the aforesaid information by stealing or any other means shall, if the
circumstances are serious, be punished under the preceding
paragraph.Therefore, while the English language statements may have been
slightly different in this particular case, this does not mean that CGTN's reports
at the investigation stage were false. According to the court's judgment, it was
concluded that "the two defendants repeatedly obtained citizens' personal
information illegally for the purpose of making profits through producing
investigation reports."

Furthermore, we note that this report was made at the investigation stage when
the final list of charges had not been determined. In Chinese criminal procedure,
based on the police’s final investigation results, the procuratorial organ
determines whether the evidence is sufficient or not and finally determine on
what crime to charge. Therefore, it is not unusual that the actions suspected of
at the time of arrest to be different from the initial charges, and also different
from the charges faced at the time of trial. Therefore, this does not mean that
CGTN's reports at the investigation stage were false.

8/27/2013

CGTN/CCTV

Peter Humphrey
Bk

False information provided by
CGTN/CCTV

The complainant alleges that the newscaster falsely stated
that ChinaWhys had a profit of 6 million yuan.

The allegation is misleading and taken out of context,
which is intended to support a false narrative of
inappropriate behaviour on the part of CGTN/CCTV.

The news reporter was merely reporting the information provided by the police.
The source of the news reporter was the police.

CRTO0000059



The complainant alleges that the newscaster falsely
misrepresented, or implied, that Humphrey's business as
an illegal business.

The allegation is misleading and taken out of context, and
is intended to support a false narrative of inappropriate
behaviour on the part of CGTN/CCTV.

We were unable to locate, in the August 27, 2013 report where the newscaster
stated that "this is the first case of the Chinese police to crack [down] on a
foreign registered company who are operating illegally on research and
trafficking personal information.” (quoting from the complaint)

Regardless, this allegation stems from a misunderstanding of the context of the
news report. CGTN did not represent Humphrey's business as an illegal
business. It referred to the company's alleged illegal activities at the time, and
did not call into question the legitimacy of the company's
registration/incorporation. Furthermore, the news report was clear to present
Humphrey as a criminal suspect and the illegal activity as allegations. In the

8/27/2013 | CGTN/CCTV Peter Humphrey False information provided by relevant newscasts, the narration describing the alleged acts of the Humphreys
LY/ CGTN/CCTV was made in the broader context of explaining the criminal allegations against
them. CGTN did not attempt to paint these allegations as fact. CGTN accurately
prefaced the report 8/27/2013 by saying "...owners of a foreign private
investigation firm have been arrested on charges...", and the 7/14/2014 report
by saying "Prosecutors in Shanghai have indicted a foreign couple for illegally
obtaining private information on the Chinese.", in both cases to indicate that the
allegations have yet to be proven.
The complainant alleges that the newscaster falsely stated | The allegation is misleading and taken out of context, The report was based on information provided by the Shanghai police. There
that Shanghai police was tipped off by a member of the without the support of any evidence, and is intended to was no indication at the time that the information was false. As a source of
) . . Chinese public. support a false narrative of inappropriate behaviour on information, statements made by police authorities are generally viewed as
8/27/2013 ceTv Peter Humphrey False information provided by the part of CGTN/CCTV. authoritative and trustworthy, and without credible evidence provided otherwise,
L7 ccTv CCTV has no reasonable grounds to dispute the information.
The complainant alleges that the news report included a | The allegation is false and misleading, intended to The police officer interviewed clearly referred to the Hong Kong company as
police officer saying that the company was a shell support a false narrative of inappropriate behaviour on having no assets or physical location, which fits the definition of a shell company.
Peter Humphrey False information provided by |company, when it obviously had assets. The complainant |the part of CGTN/CCTV. In any case, the information was directly provided by the police and CCTV was
8/27/2013 ccTv R CCTV further alleges that this was done to distort the truth and reporting only what the police have said.
convict Humphrey in public.
The complainant alleges that the newscaster falsely stated | The allegation is false and taken out of context, intended |This allegation stems from a misunderstanding of the Chinese language context.
that Gui 'also’ held Swedish citizenship, despite the fact to support a false narrative of inappropriate behaviour on |The original Chinese text here is "Gui Minhai, 51 years old, engaged in business
that he had renounced his Chinese citizenship. The the part of CGTN/CCTV. in China for more than a decade ago and has Swedish nationality". The word
complainant further alleges that the Chinese state has "and" (3 B, which can also be translated as 'also’, 'furthermore’ and 'besides’,
Gui Minhai False information provided by repeatedly defended the detention of Gui (without is a conjunctive phrase inserted between two independent clauses. However the
1/18/2016 ccTv o ceTV mentioning his abduction from Thailand) by claiming that Complainant interpreted 'and' as the newscaster saying Gui had Chinese
he is a Chinese citizen, and here CCTV intentionally nationality. This clearly deviates from the original meaning of Mandarin Chinese.
distorts facts to aid the interests of the government by
making this false statement.
e complainant alleges that the newscaster falsely state e allegation is false, misleading, taken out of context, |In the relevant newscast, the report on Peter Dahlin was made in the broader
Th lainant all that th ter falsely stated | The allegation is fal isleading, tak t of context, |In the rel t t, thi t on Peter Danhli de in the broad
that security forces have successfully cracked down on an |and intended to support a false narrative of inappropriate |context of explaining the criminal allegations against him. The audience was
organization that was engaging in activities threatening behaviour on the part of CGTN/CCTV. explicitly made aware that no facts had been proven in court by the repeated
Peter Dahlin False information provided by |National security, when Dahlin was only under references to this being an investigation, and Dahlin being a "criminal suspect".
1/19/2016 ccTv Ak CCTV investigation, and no facts had been proven in court. The report was prefaced by the following sentence: "Suspect of Swedish origin

Peter Jesper Dahlin and others were subject to criminal enforcement measures
in accordance with the law." (translated).

CRTO0000059



The complainant alleges that CCTV included statements
from Dahlin's coworkers without verifying the statements'

The allegation is misleading, taken out of context, and
intended to support a false narrative of inappropriate

CCTV was merely reporting on information provided by the police. As a source
of information, information from police authorities are generally viewed as

Peter Dahlin False information provided by |authenticity. behaviour on the part of CGTN/CCTV. authoritative and trustworthy, and without credible evidence provided otherwise,
1119/2016 cerv HBKF CCTV CCTV has no reasonable grounds to dispute the information. Furthermore, there
was no indication at the time that the information was false.
The complainant alleges that the newscaster falsely stated | The allegation is false, misleading, taken out of context, |The allegation is intentionally misleading as it takes highly technical legal
that Dahlin had been placed in “residential surveillance”, |and intended to support a false narrative of inappropriate [phrases in the Chinese language out of context. In Chinese Criminal Procedure
i . . . when he was placed into “residential surveillance at a behaviour on the part of CGTN/CCTV. Law, RSDL (18 BT I M E1E) is a specific type/subset of residential
1/19/2016 ccTV Peter Dahlin False information provided by | designated location” (RSDL) surveillance (45#1/24). It is not a separate procedure. It is accurate to refer to
BAREH ccTv RSDL as 'residential surveillance" just as it is accurate to refer to a ‘common law
peace bond' as a ‘peace bond', or a 'fuji apple' as an 'apple'.
The complainant alleges that CCTV showed Lam wearing |The allegation is false, misleading, based on conjecture, |The video clips used by CCTV in its report were from the police. These clips
civilian clothes and holding a cup of tea or coffee to and intended to support a false narrative of inappropriate |were not made or edited by CCTV/CGTN. CCTV/CGTN was merely reporting
Lam Wing-Kee False information provided by |disguise his prison environment. behaviour on the part of CGTN/CCTV. the news, and at the time of broadcasting this newscast, there was no indication
7/6/2016 ceTv R CCTV and no reason to believe that Lam Wing-Kee was being treated in a manner
inconsistent with Chinese law while in police custody.
The complainant alleges CGTN improperly and falsely The allegation does not relate to a news report The allegation is about a report published on CGTN's website, which is not
published an article saying Lam's girlfriend repudiated broadcasted by CGTN. As such, it is irrelevant to this relevant to the current complaint about the news report broadcasted on the
Lam'’s claim that he had been forced to sign a document |complaint. Furthermore, the allegation is conjecture not |CCTV/CGTN channels. Furthermore, this allegation is conjecture not supported
Lam Wing-Kee False information provided by waiving his right to a lawyer or speak with members of his |supported by any evidence or facts, intended to support a |by any evidence or fact.
7/6/2016 CGTN HEx CGTN family. false narrative of inappropriate behaviour on the part of
CGTN/CCTV.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
/412014 CGTN Guo Meimei CGTN complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
L confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
8115/2014 CGTN Ko Chen Tung CGTN complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
R%E confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
. The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Taiwanese Telecom Fraud . : P : : ; . B , : : :
CGTN complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
5/2/2016 CGTN Defenda‘nts confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
BRBEER way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
7115/2013 ceTV Liang Hong CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
PR confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
X . The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Qin Huohuo Falge information ('?O . |confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
8/22/2013 cerv E YT% confessions Y"ef‘? contained in interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
this clip) way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
0/26/2013 coTV Dong Liangjie CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
EBE confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
6/26/2014 ceTV Ning Caishen CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
Tt confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural

way.

CRTO0000059



The complainant alleges this clip involved a forced

The allegation is conjecture not supported by any

This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped

Zhang Yuan CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
6/29/2014 cerv KT confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
8/19/2014 coTV Ko Chen Tung CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
R% confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Nurmemet Abidilimit CCTV complicit in forced ~ [confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
8/27/2014 cerv LTRM LGB KR confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Ding Ning CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
2172016 cerv TTF confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
. The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Taiwanese Telecom Fraud icit i fession. No specific allegati id i id fact fessi Id not find idence that the intervi d. Th
12016 ceTv Defendants CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
415 N confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
BREEER way.
. The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Taiwanese Telecom Fraud o ) P . . . . ! ) - . )
CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
5/2/2016 cerv Defendapts confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
ABEFER way.
The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any This allegation is conjecture not supported by any evidence or fact. In the taped
Tursan CCTV complicit in forced confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. confession, we could not find any evidence that the interview was coerced. The
71972015 cerv MR confessions interviewees in the videos appeared to be speaking smoothly and in a natural
way.
Al Ke Abai E ceTV licit in " The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any Specific allegation not stated. No evidence provided by Complainant. Unable to
N/A CCTV 1 e ?L d comp 'C,'t In force: confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. locate or confirm existence of the referenced broadcast.
XRFR confessions
Ji Ti ceTV licit in " The complainant alleges this clip involved a forced The allegation is conjecture not supported by any Specific allegation not stated. No evidence provided by Complainant. Unable to
N/A CCTV lang Tlanyong complicit in force confession. No specific allegations or evidence was given. |evidence or facts. locate or confirm existence of the referenced broadcast.

IX%

confessions

CRTO0000059



